2017.12.15., péntek
Valér napja

Hirdetések

25 millió üzleti felhasználó van Instagramon

2017. december 01. | Forrás: hwsw
Az Instagram már régen nem csak a felhasználók képeinek és videóinak gyűjtőhelye, hanem közösségi kereskedelmi platform is. Az üzleti profilok számának folyamatos növekedéséből látszik, hogy a hirdetők látják a felületben a potenciált.

Jelenleg 25 millió üzleti adatlapot tart számon az Instagram adatbázisa a legújabb közlemény szerint, ami szép emelkedésnek számít a júliusban bejelentett 15 millióhoz és a márciusi 8 millióhoz képest. A céges felhasználók másfél éve regisztrálhatnak külön a platformra, hogy többféle funkciót kapjanak a profilok kezeléséhez, és részletesebb analitikai eszközökhöz is hozzáférjenek. Az Instagram azzal próbálja a felületre csábítani a vállalkozásokat, hogy a vizuális kommunikáció "cselekvésre ösztönzi" az embereket világszerte, vagyis könnyebb ezen keresztül vásárlói konverziót elérni.

Az Instagram által közölt adatok alapján úgy látszik, hogy a képes-videós közösségi oldal egyelőre valóban jobban el tudja érni a vállalkozások és a potenciális vásárlók közötti kapcsolatot mint például a Facebook. A közösségi oldal márciusi adatai szerint az instagramozók 80 százaléka követ legalább egy vállalkozást az oldalon, akik így organikusan jutnak a tartalomhoz, míg a közösségi nagytestvérnél ezt már csak hirdetésekkel lehet elérni.

"A 2016-os évben nagy visszhang övezte mind a tartalomgyártók, mind a tartalomfogyasztók részéről, hogy az Instagram az addigi kronologikus algoritmusról olyanra váltott, amely a userek preferenciái és szokásai szerint rendezi a képfolyamot. Sokan vizionálták, hogy ezzel az Instagram is arra az útra tér, mint ami a márkákat egyre nagyobb költésre készteti a Facebookon, mivel az organikus elérés lehetősége egyre alacsonyabb. Ugyanakkor, az Instagram adottságainak (azaz többek között a keresési, a felfedezési funkcióknak, valamint a hashtageknek) köszönhetően, és az eltérő felhasználói szokásokból fakadóan az Instagramra optimalizált vizuális márkatartalmakkal egyelőre továbbra is erős organikus elérést lehet biztosítani." - fejtette ki kérdésünkre Kónya Beáta, a kommunikációs tanácsadással és Instagrammal foglalkozó Pikrea kommunikációs szakértője.

Máskülönben az Instagramon is jelentős mennyiségű hirdetés fut a hagyományos bejegyzések mellett, a szeptemberi adatok szerint eléri a havi kétmilliót a reklámok mennyisége - márciusban ez még "csak" havi egymillió volt. Ebben pedig a véleményvezéreken keresztül közzétett burkolt hirdetések nincsenek is benne, amelyet az amerikai FTC és a hazai GVH is egyre szigorúbban próbál szabályozni - bár múltkor Kasza Tibor ügye, a mai közlemény szerint pedig Rubint Réka "tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot" vizsgáló ügye is csak kötelezettségvállalással zárult a pénzbírság helyett.

Arról nincs információ, hogy a 25 milliós bázis az országok között milyen arányban oszlik meg. Az viszont biztos, hogy az itthoni brandek - akár multinacionális márkák hazai képviseletei - közül még sokan nem illesztették be marketingstratégiájukba a legnagyobb képmegosztó közösségi alkalmazást, amellyel itthon is már mintegy 1,5 millió ember érhető el - tette hozzá a hazai Instagram-szakértő.

címkék |
2017. december 01. | Forrás: hwsw
Az Ön neve:
Az Ön e-mail címe:
Kinek küldi?
E-mail címe:

Hirdetés