2017.12.15., péntek
Valér napja

Hirdetések

A nyersanyagon bukhat az elektroautók gyártása

2017. november 27. | Forrás: FAZ
A német elektromosautó-gyártást, amely teljesen a ritka fémek importjára épül, nyersanyaghiány fenyegeti – figyelmeztet a Német Iparszövetség.A gyártók a szükséges kobalt 60%-t Kongóból, a grafit 70 %-t Kínából szerzik be. A lítium túlnyomó részét három dél-amerikai országban termelik, s azt összesen csak négy cég kínálja a világpiacon.

Nyilatkozatuk szerint növekszik a veszély, hogy a szükséges nyersanyagok importjánál szűk keresztmetszetek alakulnak ki, mert az igények gyorsabban nőnek, mint a termelési kapacitások.

Amennyiben nem sikerül megfelelő ellátást biztosítani kobaltból, grafitból, lítiumból, mangánból, nem alakulhatnak ki a szükséges, „Made in Germany” technológiák. Miután a német ipar – elsősorban az akkumulátorok gyártásához szükséges fémekből – maradéktalanul behozatalra szorul, az egyre szűkölő kínálat alapján a szállítók diktálhatják az árakat.

Ha figyelembe vesszük azt is, milyen természeti erőforrásokat igényel egy nagy elektromos autó gyártása, kiderül: a kisebb, robbanómotoros kocsi előállítása és használata összességében kevesebb károsanyag-kibocsátáshoz vezet. A kiutat a kis elektromos és benzinmotoros autók jelenthetik.
A német gyártók a szükséges kobalt 60 százalékát Kongóból, a grafit 70 százalékát Kínából szerzik be. A lítium túlnyomó részét három dél-amerikai országban termelik, s azt összesen csak négy cég kínálja a világpiacon.

A helyzetet továbbnehezíti, hogy a keresett nyersanyagok kiaknázása környezeti ártalmakat okoz, ezért kitermelésük politikai kockázattal is jár, így kevés ország vállalkozik rá, hogy az egyébként gazdag készleteket felszínre hozza.

címkék |
2017. november 27. | Forrás: FAZ
Az Ön neve:
Az Ön e-mail címe:
Kinek küldi?
E-mail címe:

Hirdetés