HÍRCITY - regionális, gazdasági video-hírportál

Bemutatták a Tesla ellenfelének szánt elektromos Audit - A kaliforniai San Franciscóban, ahol a világ megismerhette az Audi e-tront, a német autógyártó SUV modelljét, amelyet a Tesla riválisának szánnak. A tisztán elektromos hajtású jármű debütálása magyar szempontból is fontos, hiszen elektromotorjait a győri üzemben készítik majd. // Termelőüzemet avatott a SINBON Tatabányán - A réz és üvegszál kábelek, kábelkorbácsok tervezésével és gyártásával foglalkozó, tajvani tulajdonú SINBON közel 1,6 milliárd forintos, önerős beruházással 3500 négyzetméter alapterületű termelőüzemet avatott Tatabányán.Három éven belül egy további, kétezer négyzetméteres csarnokot szeretnének építeni, 1 forintos ráfordítással. // Finisben a műanyagzacskók - Jövőre 2019-től jelentős termékdíjjal sújtja a forgalmazókat a kormányzat a műanyag zacskókért, 2021. január 1-jétől pedig teljesen betiltják a műanyag zacskókat Magyarországon. Az egyszer használatos evőeszközöknek is ára lesz. // Üzemanyagot gyártanának műanyag-hulladékból - A műanyag kőolajszármazékokból készül, így nem csoda, hogy életciklusa végén az olajfinomítók legszívesebben folyékony üzemanyagalapanyaggá változtatnák. Ezt valósítja meg közös együttműködésben az ausztrál Licella, az angol ReNew ELP és finnországi Nesté. // Minden ötödik japán 70 éven felüli - A világon Japánban a legmagasabb az idősek aránya, a második helyen álló Olaszországban 23,3 százalék a 65 éven felüliek aránya, az őt követő Portugáliában 21,7 százalék. A 14. egymást követő évben emelkedett és 8,07 millióval rekordot döntött az állásban lévő idősek (65+) száma is, ők teszik ki az összes foglalkoztatott 12,4 százalékát. // Megvehetik a gazdák az üzletláncokat - Nagy István a jövő nagy kihívásának, egyben nagy lehetőségének nevezte, hogy a termelők a feldolgozásból származó haszonból is részesüljenek.A termelői tulajdonban lévő feldolgozóüzemek haszna 20-25 év múlva kereskedelmi láncok megvásárlását is lehetővé tenné // Hazai élelmiszeripar: növekvő ágazat - A nemzetgazdaságban a kibocsátás fele a feldolgozóiparhoz kapcsolódik. Ezen belül az élelmiszeripar a második legtöbb árbevételt és kibocsátást realizáló ágazat a járműgyártás után, egyben a második legnagyobb foglalkoztató is. Az ágazat árbevétele 2017-ben meghaladta a 3 600 milliárd forintot. // Magyar borok külhoni sikere - A magyar bor export - a gyöngyözőbor és a pezsgő nélkül számított - 79 százalékkal, csaknem 501 ezer hektoliterre bővült, értékben 13 milliárd forintra emelkedett az év első hat hónapjában. A külpiacon értékesített mennyiség nagyobb részét, mintegy 72 százalékát az úgynevezett lédig borok tették ki. // Drasztikusan kell csökkenteni az állatállományt - A Párizsi Klímavédelmi Megállapodás célkitűzéseinek megvalósítása a hollandokat is erősen foglalkoztatja. A 2030-ig kitűzött célok eléréséhez a Natuur&Milieu természetvédelmi szervezet az állatállomány drasztikus csökkentését szorgalmazza. // Lendületben van a magyar turizmus - A Központi Statisztikai Hivatal kedden közölt júliusi mutatói szerint az év első hét hónapjában az egy évvel korábbihoz képest 5,6 százalékkal több vendég érkezett Magyarországra, és 8,5 százalékkal tovább nőttek a szálláshelyek bevételei is. // Csúcson a munkaerőhiány: szinte mindenhová ember kell - Ma már nincs olyan ágazat, amelyiket nem sújtaná a szakképzett munkaerő hiánya. A Központi Statisztikai Hivatal üres álláshelyekről vezetett statisztikája szerint 83 600 betöltetlen munkahely volt az idei második negyedévben, amelyből közel 62 ezer a versenyszférát érintette. // 26 orvos választotta a győri kórházat (videó) - 26 friss diplomás orvos választotta szakorvosi képzése helyéül a győri Petz Aladár Megyei Oktató Kórházat. A rezidenseket a kórház menedzsmentje köszöntötte,s a képzési program ismertetése után számos megszívlelendő orvosi és emberi tanáccsal látták el a hivatásukat most kezdőket. // 14,2 éves a magyar személygépkocsik átlag kora - A Magyarországon forgalomban lévő személygépkocsik átlagos kora 14,2 év volt június 30-án – tájékoztatott a statisztikai hivatal.A hazánkban forgalomban lévő közúti gépjárművek állománya meghaladta a 4,4 millió darabot. // Elkészült az építőipar beruházási kódexe - Az építőipar szakmai szervezetei ajánlásokat fogalmaztak meg a közpénzből finanszírozott beruházások előkészítésére. Az ajánlásokat a Magyar Mérnöki Kamara, a Magyar Építész Kamara, az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetségével (ÉVOSZ) közösen dolgozta ki. // A kényelmes megoldásokat keresik a magyarok új termék vásárlásakor (videó) - A magyar fogyasztó legfontosabb vásárlási preferenciája a hatékonyság, utána következik a gyorsaság és csak ezek után jön az ár - derül ki a Nielsen Magyarország friss kutatásából. // Magyarország is melegszik - A nyár közép-hőmérséklete országos átlagban 21,8 Celsius-fok volt, ami 1,6 fokkal haladta meg az 1981-2010-es normálértéket. A júniusi középhőmérséklet 1,5 fokkal, a júliusi 0,7 fokkal, az augusztusi pedig 2,6 fokkal volt magasabb a sokéves átlagnál. Ezzel 2018 augusztusa a 4. legmelegebb 1901 óta. //

Hirdetések

2018.09.22., szombat
Móric napja

Magyarország:itt járj elektromos autóval!

2018. július 10. | Forrás:
Költségek tekintetében az elektromos autók ma már több európai országban is versenyképes alternatívái a benzin- és dízelüzemű járműveknek – derül ki a LeasePlan elemzéséből. A 21 európai országot érintő kutatásból kiderül, hogy Magyarországon a legalacsonyabb az elektromos autók havi átlagos fenntartási költsége

Magyarországon a legalacsonyabb az elektromos autók havi átlagos fenntartási költsége, és nálunk nem kell gépjármű, cégautó- és regisztrációs adót, illetve vagyonszerzési illetéket fizetniük az ilyen járművek tulajdonosainak. Több európai országban is egyre kevésbé költséges az elektromos autók fenntartása a hagyományos meghajtásúakéhoz képest. Van, ahol egyenesen olcsóbb is, ami ígéretes jele annak, hogy a villanyautók elterjedése általános trend lehet a közeljövőben.

A LeasePlan átfogó riportja 21 európai országban vizsgálta a kis- és közepes méretű autók (B és C szegmens) fenntartási költségeit a vásárlást követő első 3 évben, évi 20 000 km megtétele mellett. A kutatás készítése során a vállalat minden olyan költségtételt számításba vett, amely a különböző országokban felmerülhet ezzel kapcsolatban, így az üzemanyagot, az adókat, a biztosítást, a karbantartást és az értékcsökkenést is.

A Car Cost Index főbb megállapításai:

A gépkocsi-fenntartási költségek jelentősen eltérnek Európa különböző országaiban: Lengyelországban 448 euró, míg Olaszországban 761 euró havonta ez az összeg. Magyarországon 479 euró a havi átlag, egész Európában pedig 616 euró.

A GDP arányában vizsgálva az olasz, a finn és a belga autósoknak kerül a legtöbbe fenntartani az autót, míg ír, lengyel, magyar és svájci társaiknak a legkevesebbe.

Az elektromos autózás költségei jelentős szórást mutatnak Európában. Magyarországon a legalacsonyabbak, ahol a havi átlag 597 euró. Olaszországban ezzel szemben havonta 986 eurót kell erre fordítani, vagyis itt a legdrágább a villanyautó-használat.

Norvégia az egyetlen olyan ország, ahol az e-autók fenntartásának havi átlagköltsége (670 euró) mind a benzines, mind a dízelüzemű autókénál alacsonyabb (731 illetve 722 euró). Magyarországon az 597 eurós havi átlagos fenntartási költség – ami bár Európában a legalacsonyabbnak számít – a benzin (393 euró) és a dízel (405 euró) meghajtású járművekéhez képest is jelentősen magasabb.

Norvégiában a legdrágább hagyományos meghajtású járművet használni. A benzines autó fenntartása 731 euróba kerül havonta, míg a gázolajjal működőé 722 euróba. Ez mindkét esetben mintegy 200 euróval haladja meg az európai átlagot. A különbség elsősorban a benzin- és dízelüzemű gépkocsikat érintő magasabb adókból, illetve általában véve a magasabb megélhetési költségekből adódik.

Sok más európai országban az elektromos autók tulajdonosai többet adóznak. A villanyautó-tulajdonosok 131 eurónyi adót fizetnek havonta a magasabb beszerzési árak miatt. Ez jóval több, mint a benzines (104 euró) és a dízeles (108 euró) járművek használóinak átlagdíja. A magyar adatok szerint hazánkban azonban egyáltalán nem kell ezzel a tétellel számolni, ami az elemzésben résztvevő országok között egyedülálló. Ráadásul az elektromos járművek beszerzéséhez Magyarországon tavaly májusig maximum 1,5 millió forintos állami támogatást is lehetett igényelni.

Az e-autósok sokat spórolnak az üzemanyagon. Átlagosan 39 eurót költenek áramra havonta, szemben a benzines és dízeles autósokra jellemző havi 110 és 78 eurós üzemanyagköltséggel.

Romániában a legolcsóbb benzines autót használni. A benzinüzemű gépkocsik fenntartásának havi költsége mindössze 353 euró az országban. A benzines autók után fizetendő gépjárműadó átlagos havi összege mindössze 50 euró, ami az európai átlag 48 százaléka. Románia után közvetlenül hazánk a második a sorban: nálunk havonta 40 euróval kerül többe a benzines járművek fenntartása, az adó ugyanakkor több mint a kétszerese a román értékeknek. Amennyiben viszont lízingeljük a benzines vagy akár a dízeles autót, visszaigényelhetjük az ÁFA-t.

„Jó hír, hogy a villanyautók már több európai országban versenyképesnek számítanak költségszempontból is. A Car Cost Index elemzésből azonban egyértelműen látszik, hogy több fontos területen, így például a gépjárműadózás és a töltési infrastruktúra terén is mielőbbi törvényhozói intézkedésre van szükség ahhoz, hogy az elektromos járművek Európa-szerte működőképes alternatívát jelentsenek. Használatuk a klímaváltozás elleni harc egyik leghatékonyabb módja, és fontos, hogy mindenki megengedhesse magának a zöldebb megoldást” – mondta Tex Gunning, a LeasePlan CEO-ja.
 

címkék |
2018. július 10. | Forrás:
Az Ön neve:
Az Ön e-mail címe:
Kinek küldi?
E-mail címe:

Hirdetés