HÍRCITY - regionális, gazdasági video-hírportál

Változik a Cafeteria rendszer(videó) - A kormány egy jelentős változtatást kezdeményezett a Cafeteria rendszerben, a SZÉP Kártya kivételével minden adómentes juttatást megszüntetett. // Elözönlötték az oroszok és a románok Magyarországot - Erősödött az év első öt hónapjában a turizmus, a bővüléssel párhuzamosan egyre több úti célon sikerült csökkenteni a szezonalitást, és a forgalom területi koncentrációja is enyhült - közölte a Magyar Turisztikai Ügynökség a legfrissebb statisztikai adatokról. A szállodaszövetség az eddigi eredmények alapján idén is rekord eredményekre számít. // Magyarország:itt járj elektromos autóval! - Költségek tekintetében az elektromos autók ma már több európai országban is versenyképes alternatívái a benzin- és dízelüzemű járműveknek – derül ki a LeasePlan elemzéséből. A 21 európai országot érintő kutatásból kiderül, hogy Magyarországon a legalacsonyabb az elektromos autók havi átlagos fenntartási költsége // Semmelweis-nap: győri gyógyítók ünnepe (videó) - A Petz Aladár Megyei Oktató Kórház nagy szabású ünnepséggel emlékezett Semmelweis Ignác születésének 200. évfordulójára. A Nemzeti Színházban megtartott rendezvényen a kórház munkatársai, a város és megye vezetői vettek részt.A Petz Lajos Életmű-díjat Prof.dr.Ostorharics-Horváth György pszichiáter vehette át. // Letartóztatták az Audi vezérét - Hétfőn letartóztatták az Audi vezérigazgatóját, Rupert Stadlert - írja a Reuters a Volkswagen szóvivójére hivatkozva. Az Audi vezére egyike azon gyanúsítottaknak, akiknek személyes érintettségét is vizsgálják a 2015-ben kirobbant dízelbotrányban. // Kié a legszebb birtok Magyarországon? - Versenyt hirdettek a Magyarország legszebb birtoka cím elnyerésére.Hét kategóriában keresik Magyarország legszebb birtokát, a versenyt idén rendezik meg másodszorra.A zsűrizésnél fontos szempont többek között a birtok infrastruktúrája, megközelíthetősége. // Megtalálták az ország legjobb pálinkáját - 307 különböző tételt kóstoltak végig a Pálinka Nemzeti Tanács szakértői Komáromban, hogy kiválaszthassák az idei év legjobb pálinkáit. Az Országos Pálinka- és Törkölypálinka verseny nevezői között kisebb pálinkafőzdék és nagyüzemi pálinkaházak egyaránt szerepel; volt, aki csak egy, volt aki 33 különböző tétellel nevezett. // Jó hatással van a nyári kampány a turizmusra - Jótékony hatással van a turisztikai létesítmények működésére, a kiemelt desztinációk iránt növeli az érdeklődést a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) nyári kampánya - mondta Flesch Tamás, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége alelnöke az M1 aktuális csatornán hétfőn. // Segítő kezek: 50 milliós adomány a rákos betegek gyógyításához (videó) - A győri Petz Aladár kórház onkológiai alapítványának támogatására indított kampányt a Kisalföld napilap. A civil adakozásból és Győr város támogatásával több mint 50 millió forint gyűlt össze mindössze 3 hét alatt. Az adományt a rákos betegek kezelési körülményeinek javítására fordítja az onkológiai osztály. // Melecs: elektronikai technikusokat képeznek (videó) - 8 PÁGISZ-os diák vehette át a gyakorlati tudást bizonyító oklevelet a MELECS győri gyárában. Az ipari parkban működő vállalkozás egy éve működteti duális képzési központját, ahol korszerű laboratóriumban, felkészült oktatók tanítják az elektronikai technikusi gyakorlati ismereteket. A képzés iránt láthatóan megnőtt az érdeklődés. // Wáberer újabb cége mehet a tőzsdére - Wáberer György két éve szállt ki Európa egyik legnagyobb szállítmányozási cégéből, a Waberer's Internationalből, amelynek részvényei a Budapesti Értéktőzsdén forognak. Ezt követően az ingatlanszektorra koncentrált, ahol az egyik legfontosabb érdekeltsége a BILK Logisztikai Zrt., amely ma az egyik legnagyobb logisztikai park Magyarországon. // Fejlesztések a MEDICOR Elektronika Zrt.-nél - A MEDICOR Zrt konzorciumi partnereivel, a Semmelweis Egyetemmel és az MTA Számítástechnikai és Automatizálási Kutatóintézettel együttműködve 418,87 millió forint támogatást nyert újszülött, koraszülött csecsemők halálozási arányát csökkentő, egészséges életük esélyeit növelő, intelligens digitális új neonatal reanimációs asztal új fejlesztés megvalósítására. // Az uniós polgárok 4 százaléka külföldön dolgozik - Az Európai Unió munkaképes korú (20-64 év) lakosainak 3,8 százaléka élt 2017-ben egy másik, az állampolgárságától eltérő uniós tagországban, tíz évvel korábban ez az arány még csak 2,5 százalék volt - ez derült az Európai Unió statisztikai hivatalának (Eurostat) hétfőn közzétett jelentéséből // 50 ezerrel csökkent az álláskeresők száma - A nyilvántartott álláskeresők száma 15,4 százalékkal csökkent Magyarországon egy év alatt, a Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat (NFSZ) nyilvántartásában az áprilisi zárónapon 257 900 álláskereső szerepelt, közel 50 ezerrel kevesebb, mint egy éve. // Konsys: AV Reporter a felhőben (videó) - Szakmai napot szervezett a hazai vállalkozások számára az energia menedzsment területén világszerte referenciákkal rendelkező győri Konsys Kft. Az előadások a versenyképességet növelő digitalizációról, a költséghatékony energiamenedzsmentről és a biztonságos felhőalapú IT szolgáltatásokról nyújtottak hasznos információkat. // A gazdasági bővülés fedezetet jelent a bérek további emelkedéséhez - Ha a magyar gazdaság a következő években is fenn tudja tartani a 4 százalék körüli vagy afölötti növekedést, akkor a bővülés fedezetet adhat a bérek további emelkedéséhez - mondta Banai Péter Benő, a Pénzügyminisztérium államtitkára. //

Hirdetések

2018.07.16., hétfő
Valter napja

Vége a hagyományos autóknak? Németország megijedt

2017. július 26. | Forrás: Privátbankár
Nagy-Britannia ma bejelentette, hogy Franciaország után másodikként betiltja a belsőégésű autókat 2040-ig. Erre reagálva Angela Merkel azt nyilatkozta, hogy országa nem követi a példát, és a dízel körüli hiszti amúgy is túl van hajtva.

Nagy-Britannia az élen szeretne lenni a környezetvédelmet és főleg a levegőtisztaságot illetően, ezért azt tervezi, hogy 2040-től már nem lehetne a szigetországban belsőégésű járműveket eladni. Hiába a katalizátorok és a dízelekre vonatkozó szabályozás, a járművek még mindig nagyon mérgezőek, egészségkárosítóak, és az éghajlatváltozásért felelős széndioxid kibocsátásában is vezető szerepük van.

Úgyis meglesz

A lépés tulajdonképpen szimbolikusnak nevezhető, hisz a ma látható trendek alapján 23 év alatt a piac amúgy is elvégzi a feladatot. Attól a pillanattól kezdve, hogy az elektromos autó nem drágább a belsőégésűnél (sőt még árelőnyre is szert tesz), ugyanakkor az egy töltéssel megtehető távolság sem lesz érdemben kevesebb, mint most, és maga a töltés sem lesz egy túl hosszú procedúra, mindenki elektromosra cseréli autóját, legkésőbb akkor, amikor a régi helyett új autót tervez venni. Számítások szerint a jövő évtized közepére már bőven beindul ez a folyamat, és onnan még 15 év lenne a brit tilalom kezdete.

Mint a Nokia

Egy ilyen bejelentés annyiban jelentős, hogy jobban tudatosítja mind a fogyasztókban, mind a gyártókban, hogy óhatatlanul közeleg a váltás, ezért előbb elkezdenek foglalkozni a kérdéssel. Ez különösen a gyártóknál fontos, hisz a váltás akár olyan is lehet, mint amikor a világ átállt a butatelefonról az okosra: az addigi vezető, a Nokia képtelen volt előrukkolni egy megfelelő okostelefonnal, míg az Apple ezt megtette, és utána a Samsung és néhány másik gyártó sikeresen követte.

Kihívás

Ebből a szempontból igen nagy kihívás előtt állnak a német autógyárak, hisz a szerepük óriási a világ autópiacán, és érthetően nem szeretnék ezt elveszteni. A belsőégésű autókban szinte verhetetlen volt a német autóipar, évtizedek óta igen népszerű (de mondhatjuk, hogy a világháborúkat leszámítva a belsőégésű autók bő 100 évvel ezelőtti piacra kerülése óta). Mostanában ugyan botrányok tépázták az iparágat, de pont azért, mert már jön a belsőégésűek alkonya: olyan szigorú környezetvédelmi szabályokat alkottak több országban, amelyeket már csak a fizika és kémia megerőszakolásával, esetleg a járművek teljesítményének és gyorsulásának erős visszafogásával lehet elérni, akkor viszont elmenekülnének a vásárlók.

A villanyautónál a probléma egyik fele magától megszűnik, hisz jellegénél fogva a villanymotor sokkal jobb gyorsulást tesz lehetővé, mégpedig zéró környezetszennyezéssel. A probléma másik felét a megfelelően nagy kapacitású akkumulátor fogja megoldani, hisz a nagy gyorsulás falja az áramot (ahogy a benzint és dízelolajat is). Nos, a kérdés most Németország legfelső szintjét is elérte: maga Angela Merkel nyilatkozott a Reuters szerint, és mintha nem akarna annyira sietni a folyamatban.

Vélemény és ellenvélemény

Merkel szóvivője elmondta, hogy nem terveznek hasonló lépést, mint a britek, és különben is, túlzottan démonizálják a dízelkérdést. Ő abból indul ki, hogy a dízel kevesebb széndioxidot bocsát ki, de ezzel nem sokat nyertünk, mert közben rengeteg mérgező, rákkeltő anyagot bocsát a levegőbe (kétségkívül a Trabantok és Wartburgok szörnyű füstjéhez képest jobb a helyzet, de már nem az NDK az összehasonlítási alap).

Mindazonáltal Merkel is támogatja a villanyautóra való átállást, talán csak megijedt a váratlan gyorsaságtól, hisz az veszélyeztetheti a német ipart. Ugyanakkor pártjában is vannak, akik felgyorsítanák a folyamatot: Oliver Wittke, a CDU közlekedési szakértője azt nyilatkozta a Deutschlandfunk rádiónak, hogy gyorsan meg kéne szabadulnia Németországnak is a belsőégésűektől. Szerinte megengedhetetlen, Nagy-Britannia vezesse a folyamat, a Volkswagen, a Daimler és a BMW hazája pedig szépen lemaradjon.

címkék |
2017. július 26. | Forrás: Privátbankár
Az Ön neve:
Az Ön e-mail címe:
Kinek küldi?
E-mail címe:

Hirdetés