HÍRCITY - regionális, gazdasági video-hírportál

Fordulat az egyetemeken, több lesz a mérnök - Többen jelentkeztek és jutottak be mérnök szakokra 2018-ban a hazai felsőoktatási intézményekben, mint tavaly.Nő az érdeklődés a műszaki- és természettudományok iránt a fiatalok körében, ami pozitív visszajelzés a magyarországi fejlesztéseket tervező ipari-és technológai vállalatoknak. // Nem akarnak dolgozni a magyar nyugdíjasok - A magyar nyugdíjasok 80 százaléka egyáltalán nem vállalna el semmilyen kiegészítő jövedelemszerző tevékenységet, 11 százalékuk részmunkaidős állásban helyezkedne el szívesen - derül ki a GKI Gazdaságkutató legfrissebb kutatásából. // Jól teljesített az elektronikai ipar - 6,6 százalékkal nőtt az elektronikai ipar, ezen belül a híradástechnikai eszközök gyártása kiemelkedően, 44 százalékkal bővült az előző év hasonló időszakához képest - mondta Pomázi Gyula, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) helyettes államtitkára. // KSH: 4,2 százalékkal nőtt az ipari termelés - Az első fél évben 3,5 százalékkal volt nagyobb a változatlan áron számolt ipari kibocsátás, mint az előző év azonos időszakában, a belföldi értékesítés volumene 5,7, az export 1,6 százalékkal nőtt. // 400 ezer a kezdőfizetés, 1,5 milliót kapnak a seniorok - Becslések szerint 30-40 ezer informatikus tudna azonnal munkába állni. A munkaerőhiány leginkább a mikro-vállalkozásokat veszélyezteti, esetükben nagyobb az esély, hogy a munkaerő gyorsan és könnyedén továbbáll. A fizetések ugyanis rohamléptékben emelkednek: területtől és tapasztalattól függően. // A szürkemarha komoly jövő elé néz - A magyar szürkemarha sorsa a bizonyíték arra, hogy múltján és jelenén túl nagyon komoly jövő elé is néz – mondta Nagy István agrárminiszter a VI. Szürkemarha Fesztiválon szombaton Harsányban."A szürkemarha a magyar állattenyésztés címerállata, s megtestesíti mindazt, ami a magyarokat jellemzi: konok, szikár, küzd a túlélésért és győz. Van múltja, jelene, és benne van a jövő" // Környezettudatos üzletlánc - A Spar Magyarország Kft.az újrahasznosítás terén jelentős eredményt ért el: tavaly a hulladékkibocsátási mennyiségének 404 százalékát gyűjtötte vissza és gondoskodott az anyagában történő felhasználásáról. // Volkswagen: megint baj van - Felfüggesztette a német Volkswagen csoport az elektromos és a hibrid meghajtású, valamint a gázüzemű autók értékesítését, mert a vártnál nehezebb az új tipus engélyekre vonatkozó nemzetközi szabvány(WLTP). // Erős ügyfélhitelesítés és mobilos fizetés - a legújabb fizetési trendek (videó) - 2019. szeptember 14-től minden egyes online vagy fizikai terű elektronikus vásárlásnál kötelező lesz úgynevezett erős ügyfélhitelesítés. Hogy a bankok melyik megoldásokat vezetik be, tehát az ismeret-, birtoklás-, vagy biometra alapút, ezt szabadon dönthetik el. Eközben gyorsan nő a bolti mobilfizetések száma Magyarországon a Mastercard legfrissebb adatai szerint. // Nyári László díjas:Ferenc Józsefné,főnővér (videó) - A segítségnyújtás vágya vitte a nővéri pályára.Egész életében tanult.A győri kórház adott hátteret szakmai pályafutásának kiteljesedéséhez.A kardiológián végezhető feladatok kijelölték szakmai fejlődésének irányát. A tudás mellett az oktatás is élete részévé vált. A győri kórház Nyári László díját Ferenc Józsefné több évtizedes munkájával érdemelte ki. // 25 százalékkal nőtt a járműgyártás Romániában - A gazdasági-pénzügyi újság szerint az idei első hat hónapban a francia Renault tulajdonában levő Dacia és a craiovai Ford összesen 247 480 járművet állított elő, ami újabb csúcsnak számít. Az elmúlt nyolc évben 224 ezer jármű volt a csúcs, amit 2013-ban értek el. // Tömve van a magyar légtér - Egy év leforgása alatt közel 10 százalékkal megnövekedett a fejünk fölött repülő gépek száma, ám a magyar légtérbe belépő gépeknek csupán a tizede landol valamelyik hazai reptéren. A légi-irányítók egyelőre még bírják a terhelést, de több szakemberre lenne szükség. // Audi Hungária: Elindult az elektromotorok gyártása - Új korszak kezdődik az Audi Hungariánál: Győrben ma hivatalosan elindult az elektromos motorok sorozatgyártása. A szimbolikus gyártásindítás keretében Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter, Peter Kössler, az Audi AG termelésért és logisztikáért felelős igazgatótanácsi tagja és Achim Heinfling, az Audi HUNGARIA Zrt. igazgatóságának elnöke közösen helyezték üzembe a gyártóberendezéseket. // Életműdíjas: Prof.Dr.Ostorharics-Horváth György (videó) - A győri kórház által alapított Petz Lajos életműdíjat 2018-ban Prof. Dr. Ostorharics-Horváth György, pszichiáter főorvos kapta meg kimagasló, több évtizedes gyógyító és tudományos tevékenysége elismeréséül. // Rekordszintre emelkedett a használt autók adásvétele - Budapest, 2018. július 20., péntek (MTI) - A második negyedévében újabb csúcsra ért a használt-autó piac Magyarországon: 201 ezer használt személyautó cserélt gazdát, 17 százalékkal több, mint egy évvel korábban, és az előző negyedévhez is jelentős, 16 százalékos volt növekedés. // Digitalizáció: el vannak maradva a kkv-k - A magyar kis- és középvállalkozások 72 százaléka nem hajtott végre informatikai fejlesztést az elmúlt két évben - összegzi a T-Systems Magyarország csütörtökön Budapesten bemutatott reprezentatív kkv-kutatása. //

Hirdetések

2018.08.15., szerda
Mária napja

Volkswagen: megint baj van

2018. augusztus 06. | Forrás:
Felfüggesztette a német Volkswagen csoport az elektromos és a hibrid meghajtású, valamint a gázüzemű autók értékesítését, mert a vártnál nehezebb az új tipus engélyekre vonatkozó nemzetközi szabvány(WLTP).

A VW-nál a lapnak azt mondták, hogy hibrid meghajtású és gázüzemű kocsikra már rendeléseket sem vesznek fel, és elektromos autókat is legkorábban 2019 elejétől tudnak majd ismét szállítani.

A gondot az okozza, hogy nincs elég mérőállomás és szakember az új szabványnak megfelelő típusengedélyek kiváltásához. Az elektromos, a hibrid és a gázüzemű modellek pedig a hagyományos meghajtású kocsiknál kevésbé kelendőek, ezért éppen ezeket a környezetbarát modelleket kellett hátra sorolni.

A VW-nak nagyjából 260 modellvariációt kell levizsgáztatnia és engedélyeztetnie. A névadó Volkswagen márka esetében még csak 4 modellhez, az Audinál 7 modellhez szerezték meg az engedélyt. Így a VW áll a leggyengébben a német autógyártók közül – emelte ki a Welt am Sonntag, hozzátéve, hogy a BMW-nél és a Mercedesnél egyaránt száznál is több modellt vizsgáztattak le.

A társaságnál arra számítottak, hogy jobban sikerül az átállás - mondta a Welt Am Sonntag című lapnak Herbert Diess vezérigazgató. Szerinte a politikai döntéshozók a hibásak, rosszul készítették elő az új szabvány bevezetését, a megszokott két-három év helyett csak másfél évet adtak a gyártóknak a felkészülésre.

A Welt am Sonntag szerint viszont ez csak az egyik fő tényező, a VW-nál kialakult "káosz" annak is tulajdonítható, hogy a szakembereket lefoglalja a cég 2015-ben kirobbant dízelbotrányából adódó feladat, az érintett modellek motorvezérlő szoftverjének átalakítása.

A beszámoló szerint a VW-nál nagyjából 250 ezer új gyártmány halmozódhatott fel, amelyeket nem tudnak értékesíteni, mert nincs meg a szeptembertől kötelező új típusengedély.

A társaság már korábban közölte, hogy a készletek halmozódása miatt a második félévben visszafogják a termelést, ami visszavetheti a pénzügyi eredményeket.

A VW az idei első félévben 6,613 milliárd euró (2116 milliárd forint) adózás utáni nyereséget ért el, ami 2,1 százalékos növekedés az egy évvel korábbi 6,474 milliárd euróhoz képest. A csoport 5,148 millió járművet értékesített, ami 7 százalékos növekedés az egy évvel korábbi 4,809 millióhoz viszonyítva. Az árbevétel 119,377 milliárd euró  volt, 3,5 százalékkal emelkedett az egy évvel korábbi 115,349 milliárdhoz képest.

A csoporthoz tartozik a névadó Volkswagen, az Audi, a Skoda, a Seat, a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini és a Porsche autómárka, valamint a Ducati sportmotorkerékpár, és saját márkájú haszonjárművei mellett a Scania és a MAN tehergépjárműveket is a VW gyártja.

A WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures – világszinten összehangolt könnyűjármű-tesztelési eljárások) szabványt a VW  dízelbotránya nyomán vezették be, az új mérési eljárás a várakozások szerint az eddiginél pontosabban mutatja meg, hogy egy autó a mindennapi használat során mennyi üzemanyagot fogyaszt és mennyi káros anyagot bocsát ki.

Az Európai Unióban 2017. szeptember 1-jétől a WLTP alapján megállapított értékeket kell megadni az új fejlesztésű modelleknél, és 2018 szeptember 1-jétől az összes korábban kifejlesztett, de új gyártású személygépkocsinál is a WLTP szabványt kell alkalmazni.

címkék |
2018. augusztus 06. | Forrás:
Az Ön neve:
Az Ön e-mail címe:
Kinek küldi?
E-mail címe:

Hirdetés